Spørsmål og svar

Phone on wireless charger reflecting on computer monitor

Spørsmål og svar

Hva bør jeg gjøre med den skadede mobilen?

Legg mobilen i en polstret konvolutt og fest på returetiketten. Lever på postkontor og ta vare på kvitteringen. Ikke legg pakken i rød postkasse. Hvis mobilen ikke returneres innen 15 virkedager, kan du bli belastet for et gebyr opptil kr 10 000.

For iPhone: Deaktiver "Finn min iPhone" på mobilen du skal returnere, eller fjern den fra iCloud-kontoen din. Låst mobil kan føre til gebyr på opptil kr 10 000. Instruksjoner finner du på https://www.telenor.no/privat/kundeservice/mobilhjelp/nullstill.jsp

Hva dekker Plussforsikringen?

Plussforsikringen og SWAP Plussforsikringen dekker skade, tap og tyveri/ran under vanlig bruk av mobilen. Forsikringen dekker også tekniske feil etter utløp av eventuell garanti fra produsent. Nedenfor er en delvis liste over unntak. Full liste over unntak finner du i vilkårene (link)

  • Forsettlig skade
  • Skade som følge av misbruk, uaktsomhet eller manglende vedlikehold av mobilen.
  • Skade på eventuelt tilbehør, inkludert ladere og skjøteledning.
  • Programvare- eller dataproblemer, inkludert virus, spyware, tapte eller ødelagte data eller programmer osv.
  • Tyveri som resultat av at enheten har blitt liggende uten tilsyn i kjøretøy eller på offentlige steder
  • Tyveri dersom det ikke er rapportert til politiet

 

Hva skal jeg gjøre hvis mobilen min er stjålet / mistet?

  1. Anmeld tyveriet

    Er telefonen stjålet må du anmelde tyveriet til politiet før du kan melde inn en forsikringssak. Dette kan du selv gjøre på nett: Gå til politi.no for å fylle ut anmeldelsen

    Politiet kan også få den stjålne mobilen sperret i EIR, et internasjonalt register som sørger for at mobiltelefoner ikke kan brukes eller selges videre.

    Er du under 18 år bør du møte opp på en politistasjon sammen med en foresatt. Du kan også få en foresatt til å anmelde tyveriet på nett for deg.

  2. Sperre abonnementet

    Vi anbefaler at du sperrer abonnementet så fort som mulig etter at du oppdager at mobilen er borte. Dette er for å sikre at ikke andre kan ta det i bruk. Du sperrer abonnementet ved å låse SIM-kortet, og du kan gjøre dette i Mitt Telenor eller på Mine sider.

    1. Logg inn på Mine sider
    2. Velg Mobil
    3. Velg Se alle detaljer ved abonnementet det gjelder
    4. Velg enheten som har blitt borte under Enheter og SIM og velg Sperr SIM
    5. Skriv inn en 4-sifret kode (denne velger du selv)
    6. Trykk på Sperr abonnement

    Dersom mobilen kommer til rette senere, kan du gjenåpne abonnementet ved å følge samme prosedyre og oppgi koden du skrev inn da du sperret abonnementet. Merk at abonnementsavgiften fortsetter å løpe selv om SIM-kortet er sperret.

    Du kan bestille nytt SIM-kort  dersom du ønsker å bruke abonnementet med en annen mobil.

  3. Slett innhold på mobilen

    Har du sensitivt innhold på mobiltelefonen din, enten det er bilder eller jobbdokumenter, kan det være greit at dette slettes umiddelbart hvis mobilen er stjålet. Har du aktivert Automatisk sletting av data på mobilen din, slettes dataene automatisk hvis tyven har tastet inn feil kode nok ganger (f.eks 10 ganger).

    På iPhone aktiverer du denne under Innstillinger, og inne på Touch ID og kode. En annen mulighet er hvis du har aktivert Fjernsletting på mobiltelefonen din. Da kan du fjernslette alt av innhold ved et par enkle tastetrykk ved et eventuelt tyveri. Se hvordan du aktiverer dette lenger ned på siden.

  4. Melde inn forsikringssak 

    For å melde et forsikringskrav, klikk her.

    Hvis du eier en Apple-telefon, må du deaktivere Finn iPhone før du melder inn en forsikringssak.

Hvordan finner jeg mobilens IMEI?

FOR iOS-ENHETER (iPhone og iPad):

Alternativ 1:
Tast inn *#06# på telefonen. IMEI skal da vises på skjermen.

Alternativ 2:
Gå til Innstillinger > Generelt > Om.
Rull ned på siden for å se etter enhetens IMEI-nummer.

På enhetene iPhone X, iPhone 8, iPhone 8 Plus, iPhone 7, iPhone 7 Plus, iPhone 6s, iPhone 6s Plus AND iPhone 4s, iPhone 4 (GSM-modellen), iPhone 3GS og iPhone 3G vil du finne IMEI på SIM-kortbrettet. På de fleste iPhone- og iPad-modellene vil SIM-kortbrettet være lokalisert på siden av enheten. På eldre modeller er SIM-kortbrettet på toppen. Før en bindes inn i hullet på siden av brettet for å åpne det.

Alternativ 3:
På mobiltelefon iPad, iPhone 6, iPhone 6 Plus, iPhone SE, iPhone 5s, iPhone 5c og iPhone 5 er IMEI vanligvis trykket på baksiden av telefonen/iPad-en, helt nederst.

Alternativ 4: På en datamaskin, åpne iTunes.

  1. Koble iOS-enheten din til datamaskinen.
  2. Åpne iTunes hvis ikke programmet åpner seg automatisk.
  3. Finn enheten din. Klikk på Sammendrag-fanen for å vise opplysninger.
  4. På en iPhone, klikk på Telefonnummer for å finne IMEI/MEID og ICCID. På en iPad (mobiltelefon-modell), klikk på Serienummer CDN, IMEI/MEID, og ICCID.


Alternativ 5: Hvis du ikke har enheten din tilgjengelig

  1. Gå til kontosiden for Apple-ID (appleid.apple.com) i nettleseren på datamaskinen din.
  2. Logg inn med samme Apple-ID som for den enheten du trenger serie- eller IMEI/MEID-nummer for.
  3. Rull ned til Enheter. For å vise en enhets serie- og IMEI/MEID-nummer, velg den enheten.


Hvis du fortsatt trenger hjelp, kan du prøve det følgende:

  • Har du en annen iOS-enhet med iOS 10.3 eller senere som er logget inn med din Apple-ID? På den enheten, trykk på Innstillinger > [Ditt navn]. Rull ned for å se eventuelle enheter som er logget inn med din Apple-ID. For å vise serie- og IMEI/MEID-nummer, trykk på enhetens navn.
  • Har du tatt vare på enhetens originalemballasje? Finn serienummer og IMEI/MEID på strekkoden.

Hvordan fungerer Send til reparasjon?

For krav som blir godkjent før kl 18.00 mandag til fredag, vil du motta en forsendelsesetikett som du kan feste på pakken med enheten og deretter avlevere den på nærmeste postkontor. Du er selv ansvarlig for å sikre at enheten er forsvarlig innpakket før du avleverer den på postkontoret.

Blir kravet godkjent før kl. 18, mandag – fredag, repareres og returneres mobilen til deg innen 3 virkedager

Før du avleverer den på postkontoret:

  • Lag sikkerhetskopi av enheten din
  • Fjern eventuelt tilbehør
  • Fjern SIM-kort
  • Deaktiver sikkerhetskode for skjerm

For å opprette et forsikringskrav, klikk her.

Hva dekker Skjermforsikringen?

Skjermforsikring dekker knust skjerm under vanlig bruk av mobilen, som påvirker funksjonaliteten.

Hva er dekker forsikringen ikke?

  • Forsettlig skade
  • Skade som følge av misbruk, uaktsomhet eller manglende vedlikehold av enheten.
  • Skade på eventuelt tilbehør, inkludert ladere og skjøteledning.
  • Programvare- eller dataproblemer, inkludert virus, spyware, tapte eller ødelagte data eller programmer osv.
  • Tap og tyveri/ran

Hvordan fungerer Erstatningsmobil neste virkedag?

For forsikringskrav som blir godkjent før kl 18.00 mandag til torsdag, vil du motta en tilsvarende erstatningsmobil neste virkedag på ditt nærmeste postkontor. Den ødelagte telefonen sendes tilbake ved å bruke den forhåndsbetalte forsendelsesetiketten som du blir tilsendt.

Før du avleverer den på postkontoret:

  • Lag sikkerhetskopi av enheten din
  • Fjern eventuelt tilbehør
  • Fjern SIM-kort
  • Deaktiver sikkerhetskode for skjerm

For forsikringskrav som meldes på en fredag eller i helgen, vil en erstatningsmobil være tilgjengelig følgende tirsdag. Du må returnere telefonen innen 15 dager fra du har mottatt erstatningsenheten. Hvis ikke, vil vi belaste deg opptil kr 10.000 men ikke mer enn verdien av enheten din.

Hvordan blir jeg fakturert?

Din månedlige premie vil vises på din faktura fra Telenor. Egenandelen betales med kredittkort eller Vipps. Eventuelle gebyrer vil enten trekkes på ditt kredittkort eller faktureres via Telenor.

Hvordan kan jeg sikkerhetskopiere og tilbakestille enheten til de opprinnelige fabrikkinnstillingene?

Klikk her for anvisninger for hvordan du sikkerhetskopierer og tilbakestiller enheten til de opprinnelige fabrikkinnstillingene.

Hvordan fungerer Drop-in reparasjon?

Når forsikringskravet din er godkjent, tar du den ødelagte mobilen og en forsikringssak-ID med til et Conmodo-verksted i nærheten av deg. Mobilen vil vanligvis bli reparert på under én time. SquareTrade tar seg av regningen for deg.

Vær oppmerksom på at tilgang til Drop-in reparasjon er avhengig av hvor du befinner deg i forhold til et autorisert verksted, hvilken type enhet du har og hvilke type skade det dreier seg om.

Hvordan fungerer Reparasjon der du er?

Foreløpig en pilot! En autorisert reparatør kommer dit du er og reparerer mobilen. Du velger selv når det passer. Normalt er reparatøren ferdig innen 1 time. Gjelder foreløpig i Lillestrøm, Lørenskog, Rælingen, Gjerdrum, Nannestad, Ullensaker og Nes.

Hvordan kontakter jeg SquareTrade?

For å melde et forsikringskrav, klikk her.

For alt annet, kontakt oss på telefon.

Hvordan sier jeg opp forsikringen?

For å si opp forsikringen din må du kontakte Telenor.

Hvordan melder jeg et forsikringskrav?

For å melde et forsikringskrav, klikk her. Hvis du eier en Apple-telefon, må du deaktivere Finn iPhone før du melder inn en forsikringssak.

Hvordan slår jeg av Finn iPhone og tyverisikringsfunksjonen?

Den enkleste måten å fjerne både Finn iPhone og Touch ID er å slette den ødelagte mobilen før du sender den til oss. Du må slette alt innhold og alle innstillinger på din iPhone/iPad før du sender den til oss, så det er viktig å lage sikkerhetskopi av alt først (Klikk her<Link to apple.es iPhone back up page> for anvisninger om hvordan dette gjøres). Det finnes to enkle metoder for å slette mobilen:

Alternativ 1: For iPhone/iPad:

  1. Trykk på Innstillinger > iCloud Rull ned og trykk på Logg av For iOS 7 eller tidligere, trykk på Slett konto.
  2. Trykk på Logg av en gang til, trykk på Slett fra Min iPhone, og legg inn passordet ditt.
  3. Gå tilbake til Innstillinger og trykk på Generelt > Nullstill > Slett alt innhold og alle innstillinger Hvis du har aktivert Finn iPhone er det mulig at du må legge inn Apple-ID og passord.
  4. Hvis du blir bedt om enhetens passkode eller passkode for Begrensninger, legg dette inn. Trykk deretter på Slett [enheten].

Alternativ 2: Slett fra datamaskin:

  1. Logg på www.icloud.com/find med din Apple-ID, velg enheten fra rullegardinmenyen og klikk på Slett.
  2. Når enheten er slettet, klikk på Fjern fra konto.

Når Finn iPhone og Touch ID er deaktivert, er din iPhone /iPad klar til å bli sendt til SquareTrade.

 

Hvordan kan jeg spore et krav?

Klikk på linken som du har mottat fra oss på e-post eller fra Posten.

Jeg har kjøpt en ny telefon med forsikring. Når får jeg første regningen?

Månedlig betaling vil vises på regningen din fra Telenor.

Kan jeg få tilsendt erstatningsmobil til utlandet?

Ja, vi sender erstatningsmobil til hele Europa og USA. For å få mobiltelefonen tilsendt til utlandet, trenger vi et kontaktnummer posten kan nå deg på.

Kan jeg overføre forsikringsavtalen min til en annen person?

Du kan overføre forsikringenog telefonen til en annen Telenorkunde. Kontakt Telenor direkte for ytterligere opplysninger.

Må jeg betale en egenandel før jeg får erstatningsmobil?

Ja. Du må betale en egenandel for hvert godkjente krav. Den nøyaktige egenandelen vil være avhengig av hvor mange krav du har sendt inn i en 12-måneders periode.

Vil jeg få samme telefon ved godkjent krav?

Erstatningen kan være renovert eller ny mobil. Alle våre erstatningsmobiler er gradert til A+. Dette betyr at den er 100 % funksjonell, batteriet er testet, display, bakdeksel og ramme er nye. Alle mobilene følger produsentens garantivilkår. Skulle det oppstå problemer, kan du kontakte oss på telefon 21 49 20 59 for å få hjelp.

Hva bør jeg gjøre med den skadede mobilen?

Legg mobilen i en polstret konvolutt og fest på returetiketten. Lever på postkontor og ta vare på kvitteringen. Ikke legg pakken i rød postkasse. Hvis mobilen ikke returneres innen 15 virkedager, kan du bli belastet for et gebyr opptil kr 10 000.

For iPhone: Deaktiver "Finn min iPhone" på mobilen du skal returnere, eller fjern den fra iCloud-kontoen din. Låst mobil kan føre til gebyr på opptil kr 10 000. Instruksjoner finner du på https://www.telenor.no/privat/kundeservice/mobilhjelp/nullstill.jsp

Hva dekker Plussforsikringen?

Plussforsikringen og SWAP Plussforsikringen dekker skade, tap og tyveri/ran under vanlig bruk av mobilen. Forsikringen dekker også tekniske feil etter utløp av eventuell garanti fra produsent. Nedenfor er en delvis liste over unntak. Full liste over unntak finner du i vilkårene (link)

  • Forsettlig skade
  • Skade som følge av misbruk, uaktsomhet eller manglende vedlikehold av mobilen.
  • Skade på eventuelt tilbehør, inkludert ladere og skjøteledning.
  • Programvare- eller dataproblemer, inkludert virus, spyware, tapte eller ødelagte data eller programmer osv.
  • Tyveri som resultat av at enheten har blitt liggende uten tilsyn i kjøretøy eller på offentlige steder
  • Tyveri dersom det ikke er rapportert til politiet

 

Hva skal jeg gjøre hvis mobilen min er stjålet / mistet?

  1. Anmeld tyveriet

    Er telefonen stjålet må du anmelde tyveriet til politiet før du kan melde inn en forsikringssak. Dette kan du selv gjøre på nett: Gå til politi.no for å fylle ut anmeldelsen

    Politiet kan også få den stjålne mobilen sperret i EIR, et internasjonalt register som sørger for at mobiltelefoner ikke kan brukes eller selges videre.

    Er du under 18 år bør du møte opp på en politistasjon sammen med en foresatt. Du kan også få en foresatt til å anmelde tyveriet på nett for deg.

  2. Sperre abonnementet

    Vi anbefaler at du sperrer abonnementet så fort som mulig etter at du oppdager at mobilen er borte. Dette er for å sikre at ikke andre kan ta det i bruk. Du sperrer abonnementet ved å låse SIM-kortet, og du kan gjøre dette i Mitt Telenor eller på Mine sider.

    1. Logg inn på Mine sider
    2. Velg Mobil
    3. Velg Se alle detaljer ved abonnementet det gjelder
    4. Velg enheten som har blitt borte under Enheter og SIM og velg Sperr SIM
    5. Skriv inn en 4-sifret kode (denne velger du selv)
    6. Trykk på Sperr abonnement

    Dersom mobilen kommer til rette senere, kan du gjenåpne abonnementet ved å følge samme prosedyre og oppgi koden du skrev inn da du sperret abonnementet. Merk at abonnementsavgiften fortsetter å løpe selv om SIM-kortet er sperret.

    Du kan bestille nytt SIM-kort  dersom du ønsker å bruke abonnementet med en annen mobil.

  3. Slett innhold på mobilen

    Har du sensitivt innhold på mobiltelefonen din, enten det er bilder eller jobbdokumenter, kan det være greit at dette slettes umiddelbart hvis mobilen er stjålet. Har du aktivert Automatisk sletting av data på mobilen din, slettes dataene automatisk hvis tyven har tastet inn feil kode nok ganger (f.eks 10 ganger).

    På iPhone aktiverer du denne under Innstillinger, og inne på Touch ID og kode. En annen mulighet er hvis du har aktivert Fjernsletting på mobiltelefonen din. Da kan du fjernslette alt av innhold ved et par enkle tastetrykk ved et eventuelt tyveri. Se hvordan du aktiverer dette lenger ned på siden.

  4. Melde inn forsikringssak 

    For å melde et forsikringskrav, klikk her.

    Hvis du eier en Apple-telefon, må du deaktivere Finn iPhone før du melder inn en forsikringssak.

Hvordan finner jeg mobilens IMEI?

FOR iOS-ENHETER (iPhone og iPad):

Alternativ 1:
Tast inn *#06# på telefonen. IMEI skal da vises på skjermen.

Alternativ 2:
Gå til Innstillinger > Generelt > Om.
Rull ned på siden for å se etter enhetens IMEI-nummer.

På enhetene iPhone X, iPhone 8, iPhone 8 Plus, iPhone 7, iPhone 7 Plus, iPhone 6s, iPhone 6s Plus AND iPhone 4s, iPhone 4 (GSM-modellen), iPhone 3GS og iPhone 3G vil du finne IMEI på SIM-kortbrettet. På de fleste iPhone- og iPad-modellene vil SIM-kortbrettet være lokalisert på siden av enheten. På eldre modeller er SIM-kortbrettet på toppen. Før en bindes inn i hullet på siden av brettet for å åpne det.

Alternativ 3:
På mobiltelefon iPad, iPhone 6, iPhone 6 Plus, iPhone SE, iPhone 5s, iPhone 5c og iPhone 5 er IMEI vanligvis trykket på baksiden av telefonen/iPad-en, helt nederst.

Alternativ 4: På en datamaskin, åpne iTunes.

  1. Koble iOS-enheten din til datamaskinen.
  2. Åpne iTunes hvis ikke programmet åpner seg automatisk.
  3. Finn enheten din. Klikk på Sammendrag-fanen for å vise opplysninger.
  4. På en iPhone, klikk på Telefonnummer for å finne IMEI/MEID og ICCID. På en iPad (mobiltelefon-modell), klikk på Serienummer CDN, IMEI/MEID, og ICCID.


Alternativ 5: Hvis du ikke har enheten din tilgjengelig

  1. Gå til kontosiden for Apple-ID (appleid.apple.com) i nettleseren på datamaskinen din.
  2. Logg inn med samme Apple-ID som for den enheten du trenger serie- eller IMEI/MEID-nummer for.
  3. Rull ned til Enheter. For å vise en enhets serie- og IMEI/MEID-nummer, velg den enheten.


Hvis du fortsatt trenger hjelp, kan du prøve det følgende:

  • Har du en annen iOS-enhet med iOS 10.3 eller senere som er logget inn med din Apple-ID? På den enheten, trykk på Innstillinger > [Ditt navn]. Rull ned for å se eventuelle enheter som er logget inn med din Apple-ID. For å vise serie- og IMEI/MEID-nummer, trykk på enhetens navn.
  • Har du tatt vare på enhetens originalemballasje? Finn serienummer og IMEI/MEID på strekkoden.

Hvordan fungerer Send til reparasjon?

For krav som blir godkjent før kl 18.00 mandag til fredag, vil du motta en forsendelsesetikett som du kan feste på pakken med enheten og deretter avlevere den på nærmeste postkontor. Du er selv ansvarlig for å sikre at enheten er forsvarlig innpakket før du avleverer den på postkontoret.

Blir kravet godkjent før kl. 18, mandag – fredag, repareres og returneres mobilen til deg innen 3 virkedager

Før du avleverer den på postkontoret:

  • Lag sikkerhetskopi av enheten din
  • Fjern eventuelt tilbehør
  • Fjern SIM-kort
  • Deaktiver sikkerhetskode for skjerm

For å opprette et forsikringskrav, klikk her.

Hva dekker Skjermforsikringen?

Skjermforsikring dekker knust skjerm under vanlig bruk av mobilen, som påvirker funksjonaliteten.

Hva er dekker forsikringen ikke?

  • Forsettlig skade
  • Skade som følge av misbruk, uaktsomhet eller manglende vedlikehold av enheten.
  • Skade på eventuelt tilbehør, inkludert ladere og skjøteledning.
  • Programvare- eller dataproblemer, inkludert virus, spyware, tapte eller ødelagte data eller programmer osv.
  • Tap og tyveri/ran

Hvordan fungerer Erstatningsmobil neste virkedag?

For forsikringskrav som blir godkjent før kl 18.00 mandag til torsdag, vil du motta en tilsvarende erstatningsmobil neste virkedag på ditt nærmeste postkontor. Den ødelagte telefonen sendes tilbake ved å bruke den forhåndsbetalte forsendelsesetiketten som du blir tilsendt.

Før du avleverer den på postkontoret:

  • Lag sikkerhetskopi av enheten din
  • Fjern eventuelt tilbehør
  • Fjern SIM-kort
  • Deaktiver sikkerhetskode for skjerm

For forsikringskrav som meldes på en fredag eller i helgen, vil en erstatningsmobil være tilgjengelig følgende tirsdag. Du må returnere telefonen innen 15 dager fra du har mottatt erstatningsenheten. Hvis ikke, vil vi belaste deg opptil kr 10.000 men ikke mer enn verdien av enheten din.

Hvordan blir jeg fakturert?

Din månedlige premie vil vises på din faktura fra Telenor. Egenandelen betales med kredittkort eller Vipps. Eventuelle gebyrer vil enten trekkes på ditt kredittkort eller faktureres via Telenor.

Hvordan kan jeg sikkerhetskopiere og tilbakestille enheten til de opprinnelige fabrikkinnstillingene?

Klikk her for anvisninger for hvordan du sikkerhetskopierer og tilbakestiller enheten til de opprinnelige fabrikkinnstillingene.

Hvordan fungerer Drop-in reparasjon?

Når forsikringskravet din er godkjent, tar du den ødelagte mobilen og en forsikringssak-ID med til et Conmodo-verksted i nærheten av deg. Mobilen vil vanligvis bli reparert på under én time. SquareTrade tar seg av regningen for deg.

Vær oppmerksom på at tilgang til Drop-in reparasjon er avhengig av hvor du befinner deg i forhold til et autorisert verksted, hvilken type enhet du har og hvilke type skade det dreier seg om.

Hvordan fungerer Reparasjon der du er?

Foreløpig en pilot! En autorisert reparatør kommer dit du er og reparerer mobilen. Du velger selv når det passer. Normalt er reparatøren ferdig innen 1 time. Gjelder foreløpig i Lillestrøm, Lørenskog, Rælingen, Gjerdrum, Nannestad, Ullensaker og Nes.

Hvordan kontakter jeg SquareTrade?

For å melde et forsikringskrav, klikk her.

For alt annet, kontakt oss på telefon.

Hvordan sier jeg opp forsikringen?

For å si opp forsikringen din må du kontakte Telenor.

Hvordan melder jeg et forsikringskrav?

For å melde et forsikringskrav, klikk her. Hvis du eier en Apple-telefon, må du deaktivere Finn iPhone før du melder inn en forsikringssak.

Hvordan slår jeg av Finn iPhone og tyverisikringsfunksjonen?

Den enkleste måten å fjerne både Finn iPhone og Touch ID er å slette den ødelagte mobilen før du sender den til oss. Du må slette alt innhold og alle innstillinger på din iPhone/iPad før du sender den til oss, så det er viktig å lage sikkerhetskopi av alt først (Klikk her<Link to apple.es iPhone back up page> for anvisninger om hvordan dette gjøres). Det finnes to enkle metoder for å slette mobilen:

Alternativ 1: For iPhone/iPad:

  1. Trykk på Innstillinger > iCloud Rull ned og trykk på Logg av For iOS 7 eller tidligere, trykk på Slett konto.
  2. Trykk på Logg av en gang til, trykk på Slett fra Min iPhone, og legg inn passordet ditt.
  3. Gå tilbake til Innstillinger og trykk på Generelt > Nullstill > Slett alt innhold og alle innstillinger Hvis du har aktivert Finn iPhone er det mulig at du må legge inn Apple-ID og passord.
  4. Hvis du blir bedt om enhetens passkode eller passkode for Begrensninger, legg dette inn. Trykk deretter på Slett [enheten].

Alternativ 2: Slett fra datamaskin:

  1. Logg på www.icloud.com/find med din Apple-ID, velg enheten fra rullegardinmenyen og klikk på Slett.
  2. Når enheten er slettet, klikk på Fjern fra konto.

Når Finn iPhone og Touch ID er deaktivert, er din iPhone /iPad klar til å bli sendt til SquareTrade.

 

Hvordan kan jeg spore et krav?

Klikk på linken som du har mottat fra oss på e-post eller fra Posten.

Jeg har kjøpt en ny telefon med forsikring. Når får jeg første regningen?

Månedlig betaling vil vises på regningen din fra Telenor.

Kan jeg få tilsendt erstatningsmobil til utlandet?

Ja, vi sender erstatningsmobil til hele Europa og USA. For å få mobiltelefonen tilsendt til utlandet, trenger vi et kontaktnummer posten kan nå deg på.

Kan jeg overføre forsikringsavtalen min til en annen person?

Du kan overføre forsikringenog telefonen til en annen Telenorkunde. Kontakt Telenor direkte for ytterligere opplysninger.

Må jeg betale en egenandel før jeg får erstatningsmobil?

Ja. Du må betale en egenandel for hvert godkjente krav. Den nøyaktige egenandelen vil være avhengig av hvor mange krav du har sendt inn i en 12-måneders periode.

Vil jeg få samme telefon ved godkjent krav?

Erstatningen kan være renovert eller ny mobil. Alle våre erstatningsmobiler er gradert til A+. Dette betyr at den er 100 % funksjonell, batteriet er testet, display, bakdeksel og ramme er nye. Alle mobilene følger produsentens garantivilkår. Skulle det oppstå problemer, kan du kontakte oss på telefon 21 49 20 59 for å få hjelp.

Hva bør jeg gjøre med den skadede mobilen?

Legg mobilen i en polstret konvolutt og fest på returetiketten. Lever på postkontor og ta vare på kvitteringen. Ikke legg pakken i rød postkasse. Hvis mobilen ikke returneres innen 15 virkedager, kan du bli belastet for et gebyr opptil kr 10 000.

For iPhone: Deaktiver "Finn min iPhone" på mobilen du skal returnere, eller fjern den fra iCloud-kontoen din. Låst mobil kan føre til gebyr på opptil kr 10 000. Instruksjoner finner du på https://www.telenor.no/privat/kundeservice/mobilhjelp/nullstill.jsp

Hva dekker Plussforsikringen?

Plussforsikringen og SWAP Plussforsikringen dekker skade, tap og tyveri/ran under vanlig bruk av mobilen. Forsikringen dekker også tekniske feil etter utløp av eventuell garanti fra produsent. Nedenfor er en delvis liste over unntak. Full liste over unntak finner du i vilkårene (link)

  • Forsettlig skade
  • Skade som følge av misbruk, uaktsomhet eller manglende vedlikehold av mobilen.
  • Skade på eventuelt tilbehør, inkludert ladere og skjøteledning.
  • Programvare- eller dataproblemer, inkludert virus, spyware, tapte eller ødelagte data eller programmer osv.
  • Tyveri som resultat av at enheten har blitt liggende uten tilsyn i kjøretøy eller på offentlige steder
  • Tyveri dersom det ikke er rapportert til politiet

 

Hva skal jeg gjøre hvis mobilen min er stjålet / mistet?

  1. Anmeld tyveriet

    Er telefonen stjålet må du anmelde tyveriet til politiet før du kan melde inn en forsikringssak. Dette kan du selv gjøre på nett: Gå til politi.no for å fylle ut anmeldelsen

    Politiet kan også få den stjålne mobilen sperret i EIR, et internasjonalt register som sørger for at mobiltelefoner ikke kan brukes eller selges videre.

    Er du under 18 år bør du møte opp på en politistasjon sammen med en foresatt. Du kan også få en foresatt til å anmelde tyveriet på nett for deg.

  2. Sperre abonnementet

    Vi anbefaler at du sperrer abonnementet så fort som mulig etter at du oppdager at mobilen er borte. Dette er for å sikre at ikke andre kan ta det i bruk. Du sperrer abonnementet ved å låse SIM-kortet, og du kan gjøre dette i Mitt Telenor eller på Mine sider.

    1. Logg inn på Mine sider
    2. Velg Mobil
    3. Velg Se alle detaljer ved abonnementet det gjelder
    4. Velg enheten som har blitt borte under Enheter og SIM og velg Sperr SIM
    5. Skriv inn en 4-sifret kode (denne velger du selv)
    6. Trykk på Sperr abonnement

    Dersom mobilen kommer til rette senere, kan du gjenåpne abonnementet ved å følge samme prosedyre og oppgi koden du skrev inn da du sperret abonnementet. Merk at abonnementsavgiften fortsetter å løpe selv om SIM-kortet er sperret.

    Du kan bestille nytt SIM-kort  dersom du ønsker å bruke abonnementet med en annen mobil.

  3. Slett innhold på mobilen

    Har du sensitivt innhold på mobiltelefonen din, enten det er bilder eller jobbdokumenter, kan det være greit at dette slettes umiddelbart hvis mobilen er stjålet. Har du aktivert Automatisk sletting av data på mobilen din, slettes dataene automatisk hvis tyven har tastet inn feil kode nok ganger (f.eks 10 ganger).

    På iPhone aktiverer du denne under Innstillinger, og inne på Touch ID og kode. En annen mulighet er hvis du har aktivert Fjernsletting på mobiltelefonen din. Da kan du fjernslette alt av innhold ved et par enkle tastetrykk ved et eventuelt tyveri. Se hvordan du aktiverer dette lenger ned på siden.

  4. Melde inn forsikringssak 

    For å melde et forsikringskrav, klikk her.

    Hvis du eier en Apple-telefon, må du deaktivere Finn iPhone før du melder inn en forsikringssak.

Hvordan finner jeg mobilens IMEI?

FOR iOS-ENHETER (iPhone og iPad):

Alternativ 1:
Tast inn *#06# på telefonen. IMEI skal da vises på skjermen.

Alternativ 2:
Gå til Innstillinger > Generelt > Om.
Rull ned på siden for å se etter enhetens IMEI-nummer.

På enhetene iPhone X, iPhone 8, iPhone 8 Plus, iPhone 7, iPhone 7 Plus, iPhone 6s, iPhone 6s Plus AND iPhone 4s, iPhone 4 (GSM-modellen), iPhone 3GS og iPhone 3G vil du finne IMEI på SIM-kortbrettet. På de fleste iPhone- og iPad-modellene vil SIM-kortbrettet være lokalisert på siden av enheten. På eldre modeller er SIM-kortbrettet på toppen. Før en bindes inn i hullet på siden av brettet for å åpne det.

Alternativ 3:
På mobiltelefon iPad, iPhone 6, iPhone 6 Plus, iPhone SE, iPhone 5s, iPhone 5c og iPhone 5 er IMEI vanligvis trykket på baksiden av telefonen/iPad-en, helt nederst.

Alternativ 4: På en datamaskin, åpne iTunes.

  1. Koble iOS-enheten din til datamaskinen.
  2. Åpne iTunes hvis ikke programmet åpner seg automatisk.
  3. Finn enheten din. Klikk på Sammendrag-fanen for å vise opplysninger.
  4. På en iPhone, klikk på Telefonnummer for å finne IMEI/MEID og ICCID. På en iPad (mobiltelefon-modell), klikk på Serienummer CDN, IMEI/MEID, og ICCID.


Alternativ 5: Hvis du ikke har enheten din tilgjengelig

  1. Gå til kontosiden for Apple-ID (appleid.apple.com) i nettleseren på datamaskinen din.
  2. Logg inn med samme Apple-ID som for den enheten du trenger serie- eller IMEI/MEID-nummer for.
  3. Rull ned til Enheter. For å vise en enhets serie- og IMEI/MEID-nummer, velg den enheten.


Hvis du fortsatt trenger hjelp, kan du prøve det følgende:

  • Har du en annen iOS-enhet med iOS 10.3 eller senere som er logget inn med din Apple-ID? På den enheten, trykk på Innstillinger > [Ditt navn]. Rull ned for å se eventuelle enheter som er logget inn med din Apple-ID. For å vise serie- og IMEI/MEID-nummer, trykk på enhetens navn.
  • Har du tatt vare på enhetens originalemballasje? Finn serienummer og IMEI/MEID på strekkoden.

Hvordan fungerer Send til reparasjon?

For krav som blir godkjent før kl 18.00 mandag til fredag, vil du motta en forsendelsesetikett som du kan feste på pakken med enheten og deretter avlevere den på nærmeste postkontor. Du er selv ansvarlig for å sikre at enheten er forsvarlig innpakket før du avleverer den på postkontoret.

Blir kravet godkjent før kl. 18, mandag – fredag, repareres og returneres mobilen til deg innen 3 virkedager

Før du avleverer den på postkontoret:

  • Lag sikkerhetskopi av enheten din
  • Fjern eventuelt tilbehør
  • Fjern SIM-kort
  • Deaktiver sikkerhetskode for skjerm

For å opprette et forsikringskrav, klikk her.

Hva dekker Skjermforsikringen?

Skjermforsikring dekker knust skjerm under vanlig bruk av mobilen, som påvirker funksjonaliteten.

Hva er dekker forsikringen ikke?

  • Forsettlig skade
  • Skade som følge av misbruk, uaktsomhet eller manglende vedlikehold av enheten.
  • Skade på eventuelt tilbehør, inkludert ladere og skjøteledning.
  • Programvare- eller dataproblemer, inkludert virus, spyware, tapte eller ødelagte data eller programmer osv.
  • Tap og tyveri/ran

Hvordan fungerer Erstatningsmobil neste virkedag?

For forsikringskrav som blir godkjent før kl 18.00 mandag til torsdag, vil du motta en tilsvarende erstatningsmobil neste virkedag på ditt nærmeste postkontor. Den ødelagte telefonen sendes tilbake ved å bruke den forhåndsbetalte forsendelsesetiketten som du blir tilsendt.

Før du avleverer den på postkontoret:

  • Lag sikkerhetskopi av enheten din
  • Fjern eventuelt tilbehør
  • Fjern SIM-kort
  • Deaktiver sikkerhetskode for skjerm

For forsikringskrav som meldes på en fredag eller i helgen, vil en erstatningsmobil være tilgjengelig følgende tirsdag. Du må returnere telefonen innen 15 dager fra du har mottatt erstatningsenheten. Hvis ikke, vil vi belaste deg opptil kr 10.000 men ikke mer enn verdien av enheten din.

Hvordan blir jeg fakturert?

Din månedlige premie vil vises på din faktura fra Telenor. Egenandelen betales med kredittkort eller Vipps. Eventuelle gebyrer vil enten trekkes på ditt kredittkort eller faktureres via Telenor.

Hvordan kan jeg sikkerhetskopiere og tilbakestille enheten til de opprinnelige fabrikkinnstillingene?

Klikk her for anvisninger for hvordan du sikkerhetskopierer og tilbakestiller enheten til de opprinnelige fabrikkinnstillingene.

Hvordan fungerer Drop-in reparasjon?

Når forsikringskravet din er godkjent, tar du den ødelagte mobilen og en forsikringssak-ID med til et Conmodo-verksted i nærheten av deg. Mobilen vil vanligvis bli reparert på under én time. SquareTrade tar seg av regningen for deg.

Vær oppmerksom på at tilgang til Drop-in reparasjon er avhengig av hvor du befinner deg i forhold til et autorisert verksted, hvilken type enhet du har og hvilke type skade det dreier seg om.

Hvordan fungerer Reparasjon der du er?

Foreløpig en pilot! En autorisert reparatør kommer dit du er og reparerer mobilen. Du velger selv når det passer. Normalt er reparatøren ferdig innen 1 time. Gjelder foreløpig i Lillestrøm, Lørenskog, Rælingen, Gjerdrum, Nannestad, Ullensaker og Nes.

Hvordan kontakter jeg SquareTrade?

For å melde et forsikringskrav, klikk her.

For alt annet, kontakt oss på telefon.

Hvordan sier jeg opp forsikringen?

For å si opp forsikringen din må du kontakte Telenor.

Hvordan melder jeg et forsikringskrav?

For å melde et forsikringskrav, klikk her. Hvis du eier en Apple-telefon, må du deaktivere Finn iPhone før du melder inn en forsikringssak.

Hvordan slår jeg av Finn iPhone og tyverisikringsfunksjonen?

Den enkleste måten å fjerne både Finn iPhone og Touch ID er å slette den ødelagte mobilen før du sender den til oss. Du må slette alt innhold og alle innstillinger på din iPhone/iPad før du sender den til oss, så det er viktig å lage sikkerhetskopi av alt først (Klikk her<Link to apple.es iPhone back up page> for anvisninger om hvordan dette gjøres). Det finnes to enkle metoder for å slette mobilen:

Alternativ 1: For iPhone/iPad:

  1. Trykk på Innstillinger > iCloud Rull ned og trykk på Logg av For iOS 7 eller tidligere, trykk på Slett konto.
  2. Trykk på Logg av en gang til, trykk på Slett fra Min iPhone, og legg inn passordet ditt.
  3. Gå tilbake til Innstillinger og trykk på Generelt > Nullstill > Slett alt innhold og alle innstillinger Hvis du har aktivert Finn iPhone er det mulig at du må legge inn Apple-ID og passord.
  4. Hvis du blir bedt om enhetens passkode eller passkode for Begrensninger, legg dette inn. Trykk deretter på Slett [enheten].

Alternativ 2: Slett fra datamaskin:

  1. Logg på www.icloud.com/find med din Apple-ID, velg enheten fra rullegardinmenyen og klikk på Slett.
  2. Når enheten er slettet, klikk på Fjern fra konto.

Når Finn iPhone og Touch ID er deaktivert, er din iPhone /iPad klar til å bli sendt til SquareTrade.

 

Hvordan kan jeg spore et krav?

Klikk på linken som du har mottat fra oss på e-post eller fra Posten.

Jeg har kjøpt en ny telefon med forsikring. Når får jeg første regningen?

Månedlig betaling vil vises på regningen din fra Telenor.

Kan jeg få tilsendt erstatningsmobil til utlandet?

Ja, vi sender erstatningsmobil til hele Europa og USA. For å få mobiltelefonen tilsendt til utlandet, trenger vi et kontaktnummer posten kan nå deg på.

Kan jeg overføre forsikringsavtalen min til en annen person?

Du kan overføre forsikringenog telefonen til en annen Telenorkunde. Kontakt Telenor direkte for ytterligere opplysninger.

Må jeg betale en egenandel før jeg får erstatningsmobil?

Ja. Du må betale en egenandel for hvert godkjente krav. Den nøyaktige egenandelen vil være avhengig av hvor mange krav du har sendt inn i en 12-måneders periode.

Vil jeg få samme telefon ved godkjent krav?

Erstatningen kan være renovert eller ny mobil. Alle våre erstatningsmobiler er gradert til A+. Dette betyr at den er 100 % funksjonell, batteriet er testet, display, bakdeksel og ramme er nye. Alle mobilene følger produsentens garantivilkår. Skulle det oppstå problemer, kan du kontakte oss på telefon 21 49 20 59 for å få hjelp.

Hva bør jeg gjøre med den skadede mobilen?

Legg mobilen i en polstret konvolutt og fest på returetiketten. Lever på postkontor og ta vare på kvitteringen. Ikke legg pakken i rød postkasse. Hvis mobilen ikke returneres innen 15 virkedager, kan du bli belastet for et gebyr opptil kr 10 000.

For iPhone: Deaktiver "Finn min iPhone" på mobilen du skal returnere, eller fjern den fra iCloud-kontoen din. Låst mobil kan føre til gebyr på opptil kr 10 000. Instruksjoner finner du på https://www.telenor.no/privat/kundeservice/mobilhjelp/nullstill.jsp

Hva dekker Plussforsikringen?

Plussforsikringen og SWAP Plussforsikringen dekker skade, tap og tyveri/ran under vanlig bruk av mobilen. Forsikringen dekker også tekniske feil etter utløp av eventuell garanti fra produsent. Nedenfor er en delvis liste over unntak. Full liste over unntak finner du i vilkårene (link)

  • Forsettlig skade
  • Skade som følge av misbruk, uaktsomhet eller manglende vedlikehold av mobilen.
  • Skade på eventuelt tilbehør, inkludert ladere og skjøteledning.
  • Programvare- eller dataproblemer, inkludert virus, spyware, tapte eller ødelagte data eller programmer osv.
  • Tyveri som resultat av at enheten har blitt liggende uten tilsyn i kjøretøy eller på offentlige steder
  • Tyveri dersom det ikke er rapportert til politiet

 

Hva skal jeg gjøre hvis mobilen min er stjålet / mistet?

  1. Anmeld tyveriet

    Er telefonen stjålet må du anmelde tyveriet til politiet før du kan melde inn en forsikringssak. Dette kan du selv gjøre på nett: Gå til politi.no for å fylle ut anmeldelsen

    Politiet kan også få den stjålne mobilen sperret i EIR, et internasjonalt register som sørger for at mobiltelefoner ikke kan brukes eller selges videre.

    Er du under 18 år bør du møte opp på en politistasjon sammen med en foresatt. Du kan også få en foresatt til å anmelde tyveriet på nett for deg.

  2. Sperre abonnementet

    Vi anbefaler at du sperrer abonnementet så fort som mulig etter at du oppdager at mobilen er borte. Dette er for å sikre at ikke andre kan ta det i bruk. Du sperrer abonnementet ved å låse SIM-kortet, og du kan gjøre dette i Mitt Telenor eller på Mine sider.

    1. Logg inn på Mine sider
    2. Velg Mobil
    3. Velg Se alle detaljer ved abonnementet det gjelder
    4. Velg enheten som har blitt borte under Enheter og SIM og velg Sperr SIM
    5. Skriv inn en 4-sifret kode (denne velger du selv)
    6. Trykk på Sperr abonnement

    Dersom mobilen kommer til rette senere, kan du gjenåpne abonnementet ved å følge samme prosedyre og oppgi koden du skrev inn da du sperret abonnementet. Merk at abonnementsavgiften fortsetter å løpe selv om SIM-kortet er sperret.

    Du kan bestille nytt SIM-kort  dersom du ønsker å bruke abonnementet med en annen mobil.

  3. Slett innhold på mobilen

    Har du sensitivt innhold på mobiltelefonen din, enten det er bilder eller jobbdokumenter, kan det være greit at dette slettes umiddelbart hvis mobilen er stjålet. Har du aktivert Automatisk sletting av data på mobilen din, slettes dataene automatisk hvis tyven har tastet inn feil kode nok ganger (f.eks 10 ganger).

    På iPhone aktiverer du denne under Innstillinger, og inne på Touch ID og kode. En annen mulighet er hvis du har aktivert Fjernsletting på mobiltelefonen din. Da kan du fjernslette alt av innhold ved et par enkle tastetrykk ved et eventuelt tyveri. Se hvordan du aktiverer dette lenger ned på siden.

  4. Melde inn forsikringssak 

    For å melde et forsikringskrav, klikk her.

    Hvis du eier en Apple-telefon, må du deaktivere Finn iPhone før du melder inn en forsikringssak.

Hvordan finner jeg mobilens IMEI?

FOR iOS-ENHETER (iPhone og iPad):

Alternativ 1:
Tast inn *#06# på telefonen. IMEI skal da vises på skjermen.

Alternativ 2:
Gå til Innstillinger > Generelt > Om.
Rull ned på siden for å se etter enhetens IMEI-nummer.

På enhetene iPhone X, iPhone 8, iPhone 8 Plus, iPhone 7, iPhone 7 Plus, iPhone 6s, iPhone 6s Plus AND iPhone 4s, iPhone 4 (GSM-modellen), iPhone 3GS og iPhone 3G vil du finne IMEI på SIM-kortbrettet. På de fleste iPhone- og iPad-modellene vil SIM-kortbrettet være lokalisert på siden av enheten. På eldre modeller er SIM-kortbrettet på toppen. Før en bindes inn i hullet på siden av brettet for å åpne det.

Alternativ 3:
På mobiltelefon iPad, iPhone 6, iPhone 6 Plus, iPhone SE, iPhone 5s, iPhone 5c og iPhone 5 er IMEI vanligvis trykket på baksiden av telefonen/iPad-en, helt nederst.

Alternativ 4: På en datamaskin, åpne iTunes.

  1. Koble iOS-enheten din til datamaskinen.
  2. Åpne iTunes hvis ikke programmet åpner seg automatisk.
  3. Finn enheten din. Klikk på Sammendrag-fanen for å vise opplysninger.
  4. På en iPhone, klikk på Telefonnummer for å finne IMEI/MEID og ICCID. På en iPad (mobiltelefon-modell), klikk på Serienummer CDN, IMEI/MEID, og ICCID.


Alternativ 5: Hvis du ikke har enheten din tilgjengelig

  1. Gå til kontosiden for Apple-ID (appleid.apple.com) i nettleseren på datamaskinen din.
  2. Logg inn med samme Apple-ID som for den enheten du trenger serie- eller IMEI/MEID-nummer for.
  3. Rull ned til Enheter. For å vise en enhets serie- og IMEI/MEID-nummer, velg den enheten.


Hvis du fortsatt trenger hjelp, kan du prøve det følgende:

  • Har du en annen iOS-enhet med iOS 10.3 eller senere som er logget inn med din Apple-ID? På den enheten, trykk på Innstillinger > [Ditt navn]. Rull ned for å se eventuelle enheter som er logget inn med din Apple-ID. For å vise serie- og IMEI/MEID-nummer, trykk på enhetens navn.
  • Har du tatt vare på enhetens originalemballasje? Finn serienummer og IMEI/MEID på strekkoden.

Hvordan fungerer Send til reparasjon?

For krav som blir godkjent før kl 18.00 mandag til fredag, vil du motta en forsendelsesetikett som du kan feste på pakken med enheten og deretter avlevere den på nærmeste postkontor. Du er selv ansvarlig for å sikre at enheten er forsvarlig innpakket før du avleverer den på postkontoret.

Blir kravet godkjent før kl. 18, mandag – fredag, repareres og returneres mobilen til deg innen 3 virkedager

Før du avleverer den på postkontoret:

  • Lag sikkerhetskopi av enheten din
  • Fjern eventuelt tilbehør
  • Fjern SIM-kort
  • Deaktiver sikkerhetskode for skjerm

For å opprette et forsikringskrav, klikk her.

Hva dekker Skjermforsikringen?

Skjermforsikring dekker knust skjerm under vanlig bruk av mobilen, som påvirker funksjonaliteten.

Hva er dekker forsikringen ikke?

  • Forsettlig skade
  • Skade som følge av misbruk, uaktsomhet eller manglende vedlikehold av enheten.
  • Skade på eventuelt tilbehør, inkludert ladere og skjøteledning.
  • Programvare- eller dataproblemer, inkludert virus, spyware, tapte eller ødelagte data eller programmer osv.
  • Tap og tyveri/ran

Hvordan fungerer Erstatningsmobil neste virkedag?

For forsikringskrav som blir godkjent før kl 18.00 mandag til torsdag, vil du motta en tilsvarende erstatningsmobil neste virkedag på ditt nærmeste postkontor. Den ødelagte telefonen sendes tilbake ved å bruke den forhåndsbetalte forsendelsesetiketten som du blir tilsendt.

Før du avleverer den på postkontoret:

  • Lag sikkerhetskopi av enheten din
  • Fjern eventuelt tilbehør
  • Fjern SIM-kort
  • Deaktiver sikkerhetskode for skjerm

For forsikringskrav som meldes på en fredag eller i helgen, vil en erstatningsmobil være tilgjengelig følgende tirsdag. Du må returnere telefonen innen 15 dager fra du har mottatt erstatningsenheten. Hvis ikke, vil vi belaste deg opptil kr 10.000 men ikke mer enn verdien av enheten din.

Hvordan blir jeg fakturert?

Din månedlige premie vil vises på din faktura fra Telenor. Egenandelen betales med kredittkort eller Vipps. Eventuelle gebyrer vil enten trekkes på ditt kredittkort eller faktureres via Telenor.

Hvordan kan jeg sikkerhetskopiere og tilbakestille enheten til de opprinnelige fabrikkinnstillingene?

Klikk her for anvisninger for hvordan du sikkerhetskopierer og tilbakestiller enheten til de opprinnelige fabrikkinnstillingene.

Hvordan fungerer Drop-in reparasjon?

Når forsikringskravet din er godkjent, tar du den ødelagte mobilen og en forsikringssak-ID med til et Conmodo-verksted i nærheten av deg. Mobilen vil vanligvis bli reparert på under én time. SquareTrade tar seg av regningen for deg.

Vær oppmerksom på at tilgang til Drop-in reparasjon er avhengig av hvor du befinner deg i forhold til et autorisert verksted, hvilken type enhet du har og hvilke type skade det dreier seg om.

Hvordan fungerer Reparasjon der du er?

Foreløpig en pilot! En autorisert reparatør kommer dit du er og reparerer mobilen. Du velger selv når det passer. Normalt er reparatøren ferdig innen 1 time. Gjelder foreløpig i Lillestrøm, Lørenskog, Rælingen, Gjerdrum, Nannestad, Ullensaker og Nes.

Hvordan kontakter jeg SquareTrade?

For å melde et forsikringskrav, klikk her.

For alt annet, kontakt oss på telefon.

Hvordan sier jeg opp forsikringen?

For å si opp forsikringen din må du kontakte Telenor.

Hvordan melder jeg et forsikringskrav?

For å melde et forsikringskrav, klikk her. Hvis du eier en Apple-telefon, må du deaktivere Finn iPhone før du melder inn en forsikringssak.

Hvordan slår jeg av Finn iPhone og tyverisikringsfunksjonen?

Den enkleste måten å fjerne både Finn iPhone og Touch ID er å slette den ødelagte mobilen før du sender den til oss. Du må slette alt innhold og alle innstillinger på din iPhone/iPad før du sender den til oss, så det er viktig å lage sikkerhetskopi av alt først (Klikk her<Link to apple.es iPhone back up page> for anvisninger om hvordan dette gjøres). Det finnes to enkle metoder for å slette mobilen:

Alternativ 1: For iPhone/iPad:

  1. Trykk på Innstillinger > iCloud Rull ned og trykk på Logg av For iOS 7 eller tidligere, trykk på Slett konto.
  2. Trykk på Logg av en gang til, trykk på Slett fra Min iPhone, og legg inn passordet ditt.
  3. Gå tilbake til Innstillinger og trykk på Generelt > Nullstill > Slett alt innhold og alle innstillinger Hvis du har aktivert Finn iPhone er det mulig at du må legge inn Apple-ID og passord.
  4. Hvis du blir bedt om enhetens passkode eller passkode for Begrensninger, legg dette inn. Trykk deretter på Slett [enheten].

Alternativ 2: Slett fra datamaskin:

  1. Logg på www.icloud.com/find med din Apple-ID, velg enheten fra rullegardinmenyen og klikk på Slett.
  2. Når enheten er slettet, klikk på Fjern fra konto.

Når Finn iPhone og Touch ID er deaktivert, er din iPhone /iPad klar til å bli sendt til SquareTrade.

 

Hvordan kan jeg spore et krav?

Klikk på linken som du har mottat fra oss på e-post eller fra Posten.

Jeg har kjøpt en ny telefon med forsikring. Når får jeg første regningen?

Månedlig betaling vil vises på regningen din fra Telenor.

Kan jeg få tilsendt erstatningsmobil til utlandet?

Ja, vi sender erstatningsmobil til hele Europa og USA. For å få mobiltelefonen tilsendt til utlandet, trenger vi et kontaktnummer posten kan nå deg på.

Kan jeg overføre forsikringsavtalen min til en annen person?

Du kan overføre forsikringenog telefonen til en annen Telenorkunde. Kontakt Telenor direkte for ytterligere opplysninger.

Må jeg betale en egenandel før jeg får erstatningsmobil?

Ja. Du må betale en egenandel for hvert godkjente krav. Den nøyaktige egenandelen vil være avhengig av hvor mange krav du har sendt inn i en 12-måneders periode.

Vil jeg få samme telefon ved godkjent krav?

Erstatningen kan være renovert eller ny mobil. Alle våre erstatningsmobiler er gradert til A+. Dette betyr at den er 100 % funksjonell, batteriet er testet, display, bakdeksel og ramme er nye. Alle mobilene følger produsentens garantivilkår. Skulle det oppstå problemer, kan du kontakte oss på telefon 21 49 20 59 for å få hjelp.