Anvisninger for tilbakestilling til fabrikkinnstillinger

Klikk på telefontype nedenfor for anvisninger om hvordan du kan lage sikkerhetskopi og tilbakestille telefonen til de opprinnelige fabrikkinnstillingene. Dette bør løse alle programvareproblemer som du opplever.

Apple iOS

Samsung

HTC

LG

Annen Android

Apple iOS

  1. Last ned iTunes på datamaskinen din

    Last ned iTunes eller sørg for at du har siste nye versjon installert via denne lenken: http://www.apple.com/itunes/download.

  2. Lag sikkerhetskopi av data
    1. Koble telefonen til datamaskinen ved hjelp av kabelen fra iPhone-laderen. iTunes skal da åpne seg automatisk og begynne sikkerhetskopiering av telefonen din.
      1. Hvis sikkerhetskopiering ikke starter automatisk, åpne iTunes og klikk på iPhone-ikonet øverst til venstre i vinduet. I Oversikt, åpne Manuell sikkerhetskopiering og gjenoppretting, og velg Sikkerhetskopier nå.
    2. Vent til sikkerhetskopieringen er fullført. Hvis du ikke har laget sikkerhetskopi på en stund (eller aldri), kan prosessen ta 30 minutter eller mer.
  3. Nullstill telefonen din

    Så snart du har laget sikkerhetskopi av telefonen din, kan du nullstille den. Du kan gjøre dette på én av to måter:

    • Nullstilling via Innstillinger

      Hvis berøringsskjermen din virker, er dette den enkleste metoden.

      1. Åpne appen Innstillinger, og trykk på Generelt.
      2. Rull ned til nederst på siden, og trykk på Nullstill.
      3. Trykk på Slett alt innhold og alle innstillinger. Hvis du har en passkode, vil du bli bedt om å legge den inn.
      4. Bekreft valget ditt, og trykk på Nullstill enheten
    • Nullstill via iTunes

      Tilbakestilling kan ta opptil 10 minutter å gjennomføre.

      1. Koble telefonen til datamaskinen.
      2. I iTunes, klikk på Nullstill iPhone-knappen.
      3. Følg anvisningene i denne lenken: https://support.apple.com/en-us/HT201252.

    Tilbakestilling kan ta opptil 10 minutter å gjennomføre.

  4. Test telefonen din

    Følg anvisningene på skjermen for oppsett av telefonen din (velg Oppsett som Ny iPhone). Hopp over Apple-ID innlogging i tilfelle det opprinnelige problemet var relatert til noe av innholdet ditt i iCloud. Test deretter telefonen for å se om du opplever de samme problemene. Hvis testen er vellykket, er programvareproblemene dine løst.

    Hvis problemene fortsatt er der, kan årsaken være maskinvarefeil. Du må da melde en ny forsikringssak via www.SquareTrade.no.

  5. Gjenopprett enheten fra sikkerhetskopi

    Når din iPhone igjen fungerer som den skal, kan du gjenopprette dataene dine. Gjenta trinnene under Nullstill telefonen for å nullstille den en gang til. Denne gangen, velg Gjenopprett fra iTunes sikkerhetskopi så snart du begynner oppsett.

    Følg disse trinnene for å løse problemene med telefonen din. Hvis det gamle problemet kommer tilbake så snart du har gjenopprettet enheten fra sikkerhetskopi, er det mest sannsynlig en app som er årsaken. Du må da slette apper til du finner kilden til problemet (du kan installere disse på nytt når du har funnet feilen).

Samsung

  1. Last ned Samsungs Smart Switch på datamaskinen din 

    Velg enten PC- eller Mac-versjon. Du kan laste ned via denne lenken: http://www.samsung.com/us/smart-switch/.

  2. Lag sikkerhetskopi av data
    1. Koble telefonen din til datamaskinen ved hjelp av kabelen fra Samsung-laderen, og åpne Smart Switch.
    2. Når programvaren gjenkjenner telefonen din, klikk på Sikkerhetskopi.
    3. Hvis du ikke har laget sikkerhetskopi på en stund (eller aldri), kan prosessen ta 30 minutter eller mer.
  3. Nullstill telefonen din

    Så snart du har laget sikkerhetskopi av telefonen din, kan du nullstille den. Du kan gjøre dette på én av to måter:

    • Nullstilling via Innstillinger

      Hvis berøringsskjermen din virker, er dette den enkleste metoden.

      1. Åpne Innstillinger. Trykk på Sikkerhetskopier og nullstill
      2. Trykk på Nullstill til fabrikkdata.
      3. Bekreft valget ditt, og trykk på Tilbakestill enhet
    • Nullstill via Gjenopprettingsmodus

      Tilbakestilling kan ta opptil 10 minutter å gjennomføre.

  4. Test telefonen din

    Følg anvisningene på skjermen for oppsett av telefonen din (velg oppsett som ny enhet). Test deretter telefonen for å se om du opplever de samme problemene. Hvis testen er vellykket, er programvareproblemene dine løst.

    Hvis problemene fortsatt er der, kan årsaken være maskinvarefeil. Du må da melde en ny forsikringssak via www.SquareTrade.no.

  5. Gjenopprett enheten fra sikkerhetskopi

    Når telefonen din igjen fungerer som den skal, kan du gjenopprette dataene dine.

    Følg disse trinnene for å løse problemene med telefonen din. Hvis det gamle problemet kommer tilbake så snart du har gjenopprettet enheten fra sikkerhetskopi, er det mest sannsynlig en app som er årsaken. Du må da slette apper til du finner kilden til problemet (du kan installere disse på nytt når du har funnet feilen).

    1. Koble telefonen til datamaskinen, og åpne Smart Switch.
    2. Klikk på Gjenopprett og deretter på Gjenopprett nå

    Følg disse trinnene for å løse problemene med telefonen din. Hvis det gamle problemet kommer tilbake så snart du har gjenopprettet enheten fra sikkerhetskopi, er det mest sannsynlig en app som er årsaken. Du må da slette apper til du finner kilden til problemet (du kan installere disse på nytt når du har funnet feilen).

HTC

  1. Last ned HTCs Sync Manager på datamaskinen din

    Du kan laste ned programvaren via denne lenken: http://www.htc.com/us/software/htc-sync-manager.

  2. Lag sikkerhetskopi av data
    1. Koble telefonen din til datamaskinen ved hjelp av kabelen fra HTC-laderen, og åpne Sync Manager.
    2. Når programvaren gjenkjenner telefonen din, klikk på Overføring og sikkerhetskopiering.
    3. Under sikkerhetskopiering og gjenoppretting, kryss av i boksen for å inkludere medieinnhold. Klikk deretter på Sikkerhetskopier nå.
    4. Vent til sikkerhetskopieringen er fullført. Hvis du ikke har laget sikkerhetskopi på en stund (eller aldri), kan prosessen ta 30 minutter eller mer.
  3. Nullstill telefonen din

    Så snart du har laget sikkerhetskopi av telefonen din, kan du nullstille den. Du kan gjøre dette på én av to måter:

    • Nullstilling via Innstillinger

      Hvis berøringsskjermen din virker, er dette den enkleste metoden.

      1. Åpne Innstillinger. Trykk på Sikkerhetskopiering og nullstilling.
      2. Trykk på Nullstill til fabrikkdata.
      3. Bekreft valget ditt, og trykk på Nullstill enheten
    • Nullstill via Gjenopprettingsmodus
      • For trinn-for-trinn anvisninger og videoguider (på engelsk), åpne lenken nedenfor. Velg telefonmodell øverst på siden: www.Resethard.com.
      • For hjelp med dette på ditt lokale språk, kontakt produsenten direkte for hjelp: http://www.htc.com/es/support/.

      Tilbakestilling kan ta opptil 10 minutter å gjennomføre.

  4. Test telefonen din

    Følg anvisningene på skjermen for oppsett av telefonen din (velg oppsett som ny enhet). Test deretter telefonen for å se om du opplever de samme problemene. Hvis testen er vellykket, er programvareproblemene dine løst.

    Hvis problemene fortsatt er der, kan årsaken være maskinvarefeil. Du må da melde en ny forsikringssak via www.SquareTrade.no.

  5. Gjenopprett enheten fra sikkerhetskopi

    Når telefonen din igjen fungerer som den skal, kan du gjenopprette dataene dine.

    1. Koble telefonen din til datamaskinen, og åpne Sync Manager.
    2. Klikk på Overføring og sikkerhetskopiering.
    3. Under Sikkerhetskopiering og gjenoppretting, klikk på Gjenoppretting.

    Følg disse trinnene for å løse problemene med telefonen din. Hvis det gamle problemet kommer tilbake så snart du har gjenopprettet enheten fra sikkerhetskopi, er det mest sannsynlig en app som er årsaken. Du må da slette apper til du finner kilden til problemet (du kan installere disse på nytt når du har funnet feilen).

 

LG

  1. Lag sikkerhetskopi av data
    1. Fra telefonens hovedskjerm, åpne app-menyen og trykk på Innstillinger.
    2. Rull ned til Personlig og trykk på Sikkerhetskopier/tilbakestilling.
    3. Trykk på LG Backup-tjeneste.
    4. Trykk på Sikkerhetskopi og gjenoppretting, og deretter på Sikkerhetskopier mine data. 
    5. Kryss av i boksene for det du vil beholde, som f.eks. bilder og kontakter. Klikk Neste og OK.
    6. Vent til sikkerhetskopieringen er fullført. Hvis du ikke har laget sikkerhetskopi på en stund (eller aldri), kan prosessen ta 30 minutter eller mer.
  2. Kopier sikkerhetskopien over på datamaskinen din.
    1. Koble telefonen din til datamaskinen ved hjelp av kabelen fra LG-laderen.
    2. Når telefonen ber deg velge USB-tilkobling, velg Media Sync.
    3. På datamaskinen, gå til telefonen og finn mappen for LG sikkerhetskopi. Kopier denne mappen over til datamaskinen.
    4. Når sikkerhetskopien er overført til datamaskinen kan telefonen kobles fra.
  3. Nullstill telefonen din

    Så snart du har laget sikkerhetskopi  av telefonen din, kan den nullstilles. Du kan gjøre dette på én av to måter:

    • Nullstilling via Innstillinger

      Hvis berøringsskjermen din virker, er dette den enkleste metoden.

      1. Åpne Innstillinger. Trykk på Sikkerhetskopiering og nullstilling.
      2. Trykk på Nullstill til fabrikkdata.
      3. Bekreft valget ditt, og trykk på Nullstill enheten
    • Nullstill via Gjenopprettingsmodus
      • For trinn-for-trinn anvisninger og videoguider (på engelsk), åpne lenken nedenfor. Velg telefonmodell øverst på siden: www.Resethard.com.
      • For hjelp med dette på ditt lokale språk, kontakt produsenten direkte for hjelp: http://www.lg.com/us/support .

      Tilbakestilling kan ta opptil 10 minutter å gjennomføre.

  4. Test telefonen din

    Følg anvisningene på skjermen for oppsett av telefonen din (velg oppsett som ny enhet). Test deretter telefonen for å se om du opplever de samme problemene. Hvis testen er vellykket, er programvareproblemene dine løst.

    Hvis problemene fortsatt er der, kan årsaken være maskinvarefeil. Du må da melde en ny forsikringssak via www.SquareTrade.no.

  5. Gjenopprett enheten fra sikkerhetskopi

    Når telefonen din igjen fungerer som den skal, kan du gjenopprette dataene dine.

    1. Koble telefonen til datamaskinen.
    2. Kopier sikkerhetskopifilen du lagret i trinnet «kopier sikkerhetskopien over på datamaskinen din».
    3. Gå til LG sikkerhetskopimappen på enheten din og lim inn filen.
    4. Åpne Innstillinger og deretter Sikkerhetskopi og gjenoppretting.
    5. Trykk på Gjenoppretting fra sikkerhetskopi og velg gjeldende fil.
      1. Sørg for at alt du ønsker å gjenopprette er krysset av. Klikk Neste og OK.

    Følg disse trinnene for å løse problemene med telefonen din. Hvis det gamle problemet kommer tilbake så snart du har gjenopprettet enheten fra sikkerhetskopi, er det mest sannsynlig en app som er årsaken. Du må da slette apper til du finner kilden til problemet (du kan installere disse på nytt når du har funnet feilen).

 

Annen Android

  1. Bruk valgt programvare for sikkerhetskopiering, eller bruk innebygd Android sikkerhetskopi-tjenester for sikkerhetskopiering av dine data. o For trinn-for-trinn anvisninger og guider, se lenkene nedenfor.
  2. Nullstill telefonen din

    Så snart du har laget sikkerhetskopi av telefonen din, kan du nullstille den. Du kan gjøre dette på én av to måter:

    • Nullstilling via Innstillinger

      Hvis berøringsskjermen din virker, er dette den enkleste metoden.

      1. Åpne Innstillinger. Trykk på Sikkerhetskopiering og nullstilling.
      2. Trykk på Nullstill til fabrikkdata.
      3. Bekreft valget ditt, og trykk på Nullstill enheten
    • Nullstill via Gjenopprettingsmodus
      • For trinn-for-trinn anvisninger og videoguider (på engelsk), åpne lenken nedenfor. Velg telefonmodell øverst på siden: www.Resethard.com.
      • For hjelp med dette på ditt lokale språk, kontakt produsenten direkte for hjelp.
  3. Test telefonen din

    Følg anvisningene på skjermen for oppsett av telefonen din (velg oppsett som ny enhet). Test deretter telefonen for å se om du opplever de samme problemene. Hvis testen er vellykket, er programvareproblemene dine løst.

    Hvis problemene fortsatt er der, kan årsaken være maskinvarefeil. Du må da melde en ny forsikringssak via www.SquareTrade.pl

  4. Gjenopprett enheten fra sikkerhetskopi

    Når telefonen din igjen fungerer som den skal, kan du gjenopprette dataene dine.

    Gjenta trinnene under Nullstill telefonen for å nullstille den en gang til. Denne gangen, velg Gjenopprett fra siste sikkerhetskopi så snart du begynner oppsett.

    Følg disse trinnene for å løse problemene med telefonen din. Hvis det gamle problemet kommer tilbake så snart du har gjenopprettet enheten fra sikkerhetskopi, er det mest sannsynlig en app som er årsaken. Du må da slette apper til du finner kilden til problemet (du kan installere disse på nytt når du har funnet feilen).